اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد جزئیات طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی
سرخط خبرها

کمک ۱۰ میلیارد تومانی مدیریت شهری به حوزه ورزش در مشهد

  • کد خبر: ۳۹۲۰۱
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
کمک ۱۰ میلیارد تومانی مدیریت شهری به حوزه ورزش در مشهد
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی گفت: رقم کمک سال گذشته شورای شهر مشهد برای ورزش مشهد چیزی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان بوده است.
بنیامین یوسف‌زاده | شهرآرانیوز؛ آغاز به کار دبیرخانه کارگروه تخصصی پیشگیری از اعتیاد و صیانت خانه جوانان خراسان‌رضوی باعث شد مدیران مربوط بار دیگر هم بر ظرفیت بالای نسل تازه‌نفس امروز اشاره کنند، هم با صراحت خواستار توجه بیشتر برخی نهادها، همچون شهرداری و شورای شهر مشهد به حوزه جوانان شوند.

در این نشست که در محل سالن اجتماعات خانه جوانان استان برگزار شد، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی با قدردانی از حمایت‌های شورای شهر مشهد از جامعه ورزش در طی ۳ سال اخیر این را از مدیران شهری مطالبه کرد که اعتباراتی را برای حوزه جوانان و اقداماتی که آن‌ها انجام می‌دهند در نظر بگیرند.

به گفته فرزاد فتاحی رقم کمک سال گذشته شورای شهر مشهد برای ورزش چیزی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان بوده است.
وی با اشاره به رقمی که اداره کل ورزش و جوانان برای احداث خانه‌های جوان در استان هزینه کرده است، بیان کرد: در این زمینه رقمی بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان هزینه کردیم و در دهه فجر امسال نیز ۹‌خانه جدید به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

مبارزه با مواد مخدر به فرهنگ عامه تبدیل شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه باید همه دست به دست هم دهیم که بحث مبارزه با مواد مخدر را به عنوان یک فرهنگ عام و دغدغه مردمی طراحی و برنامه ریزی کنیم، گفت: بحث مواد مخدر بحث بسیار مهمی است. در پشت این حوزه سرویس‌های اطلاعاتی به دنبال این هستند که استعمال مواد مخدر را در جمهوری اسلامی رواج دهند، زیرا می‌تواند در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تأثیرات بسیار مخربی به جا بگذارد.

حسن جعفری با بیان اینکه سمن‌ها نقشی ویژه و اساسی در حوزه ساماندهی دارند، اظهار کرد: اگر مرور کنیم می‌بینیم که عامل اصلی پیروزی انقلاب جوانان بودند و در جنگ تحمیلی فرماندهان جوان، جنگ را هدایت کردند و در وضعیت فعلی نیز نیاز است جوانان حضور داشته باشند و ما قطعا از آنان حمایت می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه روش‌های گذشته ما ناکارآمد بوده است باید مورد بازنگری قرار گیرد گفت: یکی از روش‌های مؤثر حضور فیزیکی جوانان در حوزه مبارزه با مواد مخدر است و حوزه فضای مجازی نیز در صورت ساماندهی قطعا تأثیرگذار خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اگر بتوانیم مواد مخدر را به عنوان یک معضل فراگیر معرفی کنیم و همه ما در زمینه پیشگیری و مقابله و صیانت، احساس وظیفه و فعالیت کنیم، موفق خواهیم بود.

فعالیت ناکافی رسانه‌ها در مبارزه با موادمخدر

وی با شرح اینکه فعالیت رسانه‌ها ناکافی است و باید به صورت هدفمند و راهبردی بحث مواد مخدر را در حوزه جوانان پیگیری کنند، ادامه داد: پیگیری حوزه زنان نیز به دلیل قوام خانواده بسیار مهم است و اگر زن در خانواده به استعمال مواد مخدر مبتلا شود، خانواده از هم می‌پاشد.

جعفری اضافه کرد: کوچک‌ترین اقدامی که در حوزه مقابله و پیشگیری صورت می‌گیرد باعث خوشحالی ما می‌شود و معتقدیم که یک معضل امنیتی، سیاسی و اجتماعی کاهش پیدا کرده است و انتظار داریم سمن‌های استان در این حوزه افزایش یابند.

استقبال از مشارکت تشکل‌های غیردولتی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: از کارگروه تخصصی فعالیت سمن‌ها در حوزه پیشگیری از اعتیاد حمایت و از مشارکت تمام تشکل‌های غیردولتی و خیران استقبال می‌کنیم.

محمدحسین صالحی با بیان اینکه مردم در زمینه درمان، پیشگیری و صیانت می‌توانند مداخله کنند، افزود: خوشبختانه در خراسان رضوی این حرکت در سال‌های گذشته شروع شده و در یک سال اخیر شتاب خوبی گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مکان‌هایی که بسیار می‌تواند به ما کمک کند مجمع جوانان استان است، ادامه داد: تفاهم نامه‌ای که امروز میان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و مجمع جوانان استان منعقد شد می‌تواند شوری در کشور باشد که کار الگویی و پایه را ترویج دهد.

محمد حسینی، رئیس مجمع جوانان خراسان رضوی، نیز با اشاره به حجم بالای فعالیت‌های صورت گرفته در خانه جوانان استان، خواستار توجه بیشتر مسئولان به این قشر شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->